9. nov. 2011

Mye har skjedd …

 

Det har skjedd en del , siden sist jeg skrev her.. I steptember ventet jeg valpe kull på Luzy.. Var veldig spent på det kullet.. Siden jeg denne gang valgte å reise til Sverige å bruke en hanne hos Shangri-La Kennel..  Luzy ble parret med vakkere Sommerlyst Tan-Tan for Shangri-La.. Spennende tid med venting på at valpene skulle se dagens lys..  Luzy begynte å ble klar til fødsel andre uken i september.. Hun var veldig urolig å fant seg ikke helt til rette noe sted.. Tidlig en morgen vekket hun meg å ville ut.. Nå var det noe på gang. Timene gikk så begynte hun å presse. Holdt på med det utover hele formiddagen.. Så i to tiden så jeg at det var en valp på vei ut.. Mens jeg ventet på neste rie, som ikke kom .. Jeg ringte dyrlegen får å høre hva jeg skulle gjøre.. Dem sa at jeg skulle vente .. Så etter en stund kom det en rie til da fikk jeg se hele hode som kom først. Men så stoppet det opp, å valpen ble sittende fast.. Å jeg tenkte hva gjør jeg nå. Jeg vist at jeg måtte jo få valpen ut fort, ellers så vill den ikke overleve.. Men valpen satt bom fast.. Jeg ringte dyrlegen igjenn. Å dem sa at jeg måtte prøve å få to fingere på ver sin side av hode å prøve å dra den ut.. Jeg fikk dratt valpen ut, mens Luzy skrekk.. Men det var forsent valpen var død..  Det var en stor fin hanne på over 200gr.. Luzy dette veldig tungt . Det gikk mange uker før hun ble seg selv.. Dette var andre gangen jeg prøvde å ha valper på henne .. Siden det begge ganger har godt galt , blir det ingen flere valper på henne..

Det ble en tøff tid framover for både meg  og hundene.. I slutten av september ble jeg lagt inn på sykhuset , men hode smerter som jeg ikke orket å holde ut av mere.Jeg er født med Hydrocephalus. Det ble en slitsom tid med mye undersøkelser.. Det ble tilslutt funnet ut etter at jeg hadde tatt CT, at ventilen var tett..,   drenerte ikke  som den skulle.. . Jeg ble liggende en uke for å ta flere undersøkelser for å gjøre meg klar til å bli vidre sendt til Rikshospitalet for oprasjon..  Mens jeg var innlagt på sykhuset har mine tibber vert hos snille mennesker som ville ta seg av dem for meg..

Nå har vi kommet i november å det er over en mnd siden jeg ble operet .. Å i dag kom dem siste hundene hjem.. Det var veldig kjekt å få dem alle sammen.. Nå skal vi bare kose oss, å gå mange fine turer.. Jeg er ikke helt i form ennå så det blir ikke så lange turer på dem ..  Men formen blir bedre for ver dag som går. Så snart håper jeg at jeg orker å gå lengere turer med min kjære små.. Jeg er så veldig glad for at jeg har dem . Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg ikke hadde hat dem.. Dem er der når enn er trist eller glad. Dem svikter aldri..

Jeg har fortalt mye fra min tid mens lå på sykehuset og før jeg ble lagt inn, til dere gjennom facebook..

                                         006

 

                               014

1 kommentar:

Vibeke sa...

Ja, du har sannelig opplevd mye den siste tiden! Huff, fikk vondt av å lese om Luzy stakkars...Trist at det gikk slik. Nå håper jeg du kommer deg for hver dag. God bedring fortsatt! Klem